29.04.2021 - Izstrelili prvi modul tretje kitajske vesoljske postaje
  Izstrelili prvi modul tretje kitajske vesoljske postaje

Wenchang, Kitajska
29.04.2021

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 29.2021 ob 05:35

S kitajskega vesoljskega izstrelišča Wenchang na obali južnega otoka Hainan so danes ob 05:23 po srednjeevropskem času izstrelili kitajsko raketo chang zheng 5B (CZ-5B), ki je v orbito ponesla jedrni modul tretje kitajske vesoljske postaje. Raketa je ob 05:32 modul utirila v orbito, ki naj bi po neuradnih informacijah imela višino 370 km in naklon 41° glede na ekvator. Modul z imenom Tianhe (kar pomeni Nebeška harmonija) vsebuje vse pomembne sisteme za usmerjanje in delovanje postaje ter bivanje posadke. Navzven je podoben jedrnemu modulu nekdanje ruske vesoljske postaje Mir ali ruskemu servisnemu modulu Zvezda na Mednarodni vesoljski postaji, le da je nekoliko večji. Ima maso 22 ton, premer 4,2 m in v dolžino meri 16 m.

Na zunanjosti modula sta pritrjeni dve zložljivi krili s sončnimi celicami in daljinsko vodena mehanična roka. Na zadnjem koncu, ki je najširši, ima modul en spajalni mehanizem, na sprednjem koncu pa odsek s petimi spajalnimi mehanizmi in eno loputo, saj okrogli odsek lahko služi tudi kot zračna zapora za vesoljske sprehode. Z dokončano postajo bodo lahko sočasno združene do tri vesoljske ladje za prevoz posadke (shenzhou) ali tovora (tianzhou). Po načrtu bodo postajo že konec leta 2022 sestavljali trije moduli, poleg jedrnega Tianhe, še dva modula, namenjena izvajanju poskusov, ki bosta opremljena s paroma velikih zložljivih kril s sončnimi celicami s skupno dolžino 37 m.

Neuradno je načrt nadaljnjih izstrelitev sledeč: 20. maja letos bo k postaji poletela prva tovorna ladja Tianzhou-2, 10. junija prva vesoljska ladja s posadko Shenzhou-12, septembra 2021 druga tovorna ladja Tianzhou-3, oktobra 2021 druga vesoljska ladja s posadko Shenzhou-13, marca/aprila 2022 tretja tovorna ladja Tianzhou-4, maja 2022 tretja vesoljska ladja s posadko Shenzhou-14, maja/junija 2022 prvi dodatni modul Wentian, avgusta/septembra 2022 drugi dodatni modul Mengtian, oktobra 2022 četrta tovorna ladja Tianzhou-5 in novembra 2022 še četrta vesoljska ladja s posadko Shenzhou-5.

Vesoljska ladja Shenzhou 11 in vesoljska postaja Tiangong 2