19.02.2021 - Ameriško robotsko vozilo Perseverance prvi dan na Marsu

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 19.02.2021 ob 20:15
Dopolnjeno: 21.02.2021 ob 11:55

Ameriška vesoljska agencija NASA in strokovnjaki njenega Laboratorija za reaktivni pogon (JPL) so danes predstavili nove podatke o ameriškem robotskem vozilu Perseverance prvi dan po pristanku na Marsu. Vozilo je pristalo 1,7 km od središča v naprej določene ciljne elipse. Pristajalni odsek je s prepoznavanjem značilnosti tal uspel najti varno območje brez velikih kamnov in vozilo odložil na ravnih tleh (naklon znaša približno 1°). Delta starodavne reke, ki se je pred milijardami let izlivala v jezero v kraterju Jezero, je približno dva kilometra oddaljena od mesta pristanka. Strokovnjaki načrtujejo, da se bodo kolesa vozila prvič zavrtela deveti dan po pristanku, ko bo opravilo krajšo poskusno vožnjo. V naslednjih dneh bodo strokovnjaki preverjali sisteme vozila in nadgradili njegovo programsko opremo. Sledile bodo dejavnosti za preizkus helikopterja Ingenuity, ki je trenutno pritrjen pod trebuhom vozila in ga bo vozilo naprej odložilo na tla. Prvi polet bi se lahko zgodil čez 30 do 60 dni. Helikopter, ki je predvsem tehnološki poskus, naj bi v sledečem 30-dnevnem oknu izvajal  kratke, do triminutne polete, vozilo pa ga bo pri tem opazovalo. Kasneje se bo začela glavna odprava vozila, ki bo iskalo sledi morebitnega nekdanjega življenja na Marsu in zbiralo vzorcev kamnin in tal. NASA ima na površju Rdečega planeta dve veliki robotski vozili, poleg Perseverance še sestrsko vozilo Curiosity, ki je pristalo leta 2012 in je v mnogočem podobno najnovejšemu vozilu.

NASA je danes objavila nove posnetke z Marsa. Prvo sliko je včeraj tik pred pristankom posnela kamera na pristajalnem odseku sonde, pod katerim na kablih visi vozilo Perseverance, ki je približno dva metra nad tlemi. Drugo sliko je prav tako včeraj iz orbite posnela ameriška sonda Mars Reconnaissance Orbiter in prikazuje padalo ter zaščitno školjko sonde Mars 2020 med spuščanje v krater Jezero v ozadju (krogec označuje dejansko mesto pristanka). Tretjo in četrto sliko sta posneli dve od osmih barvnih kamer, ki so namenjene zaznavanju nevarnosti in so v dveh parih nameščene na sprednji in zadnji strani vozila. Četrta slika prikazuje del kolesa in zanimive kamnite formacije na tleh.

Ameriška sonda Mars 2020 bo danes pristala na Marsu