24.08.2019 - Sojuzu MS-14 se ni uspelo združiti z vesoljsko postajo

24.08.2019

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 24.08.2019 ob 21:00

Strokovnjaki ruskega nadzornega središča CUP v Koroljovu so se odločili, da bo posadka Sojuza MS-13, ki je del 60. glavne posadke na vesoljski postaji, premaknila svoje plovilo iz združevalnega mehanizma, ki je na zadnje koncu ruskega servisnega modula Zvezda, na mehanizem modula Poisk, ki ima očitno pokvarjen pasivni del združevalnega sistema Kurs in s katerim se danes ni uspela združiti ladja Sojuz MS-14. V ta namen se bodo Aleksandr Skvorcov, Luca Parmitano in Andrew Morgan v ponedeljek vkrcali v Sojuz MS-13, ki se bo nato ločil od modula Zvezda. Skvorcov bo plovilo ročno popeljal do modula Poisk, kjer se bodo ponovno združili s postajo. S sproščenim mehanizmom modula Zvezda se bo nato Sojuz MS-14, ki je brez posadke, poskusil združiti v torek.

Piše Simon Zajc
: 24.08.2019 ob 09:15

Ruska vesoljska ladja Sojuz MS-14 se je danes zjutraj, dva dneva po izstrelitvi, približala Mednarodni vesoljski postaji, s katero bi se morala samodejno združiti. Ko je bilo plovilo le še sto metrov oddaljeno od postaje, mu ni uspelo vzpostaviti zveze s pasivnim delom radarskega sistema Kurs, ki je na postaji in je obvezen za samodejno združitev. Ker gre za poskusni polet plovila, ladja nima posadke, zato tudi možnosti zasilne ročne združitve ni bilo. Po več minutah neuspešnih poskusov plovila, da bi začelo zadnjo stopnjo približevanja, sta ruska kozmonavta ob 07:36 preko nadzorne plošče v ruskem servisnem modulu Zvezda na postaji poslala Sojuzu MS-14 ukaz za prekinitev združitve. Plovilo se je zatem oddaljilo na varno razdaljo od postaje. Strokovnjaki v ruskem nadzornem središču v Koroljovu pri Moskvi menijo, da je vzrok težave v ojačevalcu signala sistema Kurs na strani postaje. Kozmonavta ga bosta zamenjala, naslednji poskus združitev sojuza z ruskim modulom Poisk pa je načrtovan za ponedeljek zjutraj.

Izstrelili sojuz 2.1a z rusko ladjo Sojuz MS-14 brez posadke