16.09.2011 - Sojuz TMA-21 s tričlansko posadko se je vrnil na Zemljo

Žezkazgan, Kazahstan

16.09.2011

Piše Simon Zajc

Objavljeno: 16.09.2011 18:15

Rusko vesoljsko plovilo Sojuz TMA-21 s tričlansko rusko-ameriško posadko se je danes zjutraj varno vrnilo na Zemljo. Kozmonavta Aleksandr Samokutjajev in Andrej Borisenko ter astronavt Ronald Garan so že včeraj vstopili v svoje plovilo in ob 23:20 zaprli loputo v modul Poisk na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Sojuz se je od postaje ločil danes ob 02:38 in se počasi oddaljil na varno razdaljo. Ob 05:05 je plovilo za 4 minute in 20 sekund vžgalo svoje raketne motorje in opravilo zaviralni manever, s katerim je zmanjšalo svojo hitrost za 415 km/h in začelo izstopati iz orbite. Ob 05:35 sta se od pristajalne kapsule ločila orbitalni in pogonski odsek, plovilo pa je kmalu zatem vstopilo v gostejše plasti ozračja. Ruski nadzorniki so približno ob tem času izgubili radijsko zvezo s posadko, ki so jo znova vzpostavili šele nekaj minut pred vrnitvijo na Zemljo, ko so kapsulo opazili iz izvidniškega letala, ki je krožilo nad predvidenim mestom pristanka. Kljub izpadu zveze je vrnitev potekala po načrtu in brez težav. Kapsula s posadko se je pod padalom spustila k tlom in v kazahstanski stepi pristala ob 05:59 po srednjeevropskem času. Tako se je uspešno končal polet Sojuza TMA-21, ki je trajal 164 dni. Vsi trije vesoljci se po vrnitvi na Zemljo počutijo dobro.

Na Mednarodni vesoljski postaji do nadaljnjega ostajajo samo trije člani 29. glavne posadke (MVP-29), ki se je uradno začela z današnjim odhodom Sojuza TMA-21. Sestavljajo jo Sergej Volkov, Michael Fossum in Satoshi Furukawa. Rusija je zaradi neuspele izstrelitve rakete sojuz U s tovorno ladjo Progres M-12M avgusta namreč začasno ustavila nadaljnje izstrelitve tovrstnih raket. Ruska vesoljska agencija Roskosmos še preučuje nesrečo, izstrelitev naslednjega sojuza s posadko pa načrtuje za 14. novembra letos.

Odprava vesoljskega plovila Sojuz TMA-21