11.07.2008 - Kozmonavta med sprehodom pregledala Sojuz TMA-12

petek, 11.07.2008

Piše Simon Zajc

Objavljeno
: 11.07.2008 ob 05:50

Povejte vaše mnenje na forumu!

Ruska kozmonavta Sergej Volkov in Oleg Kononenko sta se v četrtek, 10. julija, ob 20:48 po srednjeevropskem času odpravila na prvi vesoljski sprehod med 17. glavno odpravo (MVP-17) na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Tretji član posadke, ameriški ladijski inženir Gregory Chamitoff, je med sprehodom čakal v vesoljskem plovilu Sojuz TMA-12. Lopute med moduli, ki sestavljajo postajo, so bile iz preventivnih razlogov zaprte, za primer, če posadki ne bi uspelo vstopiti nazaj v postajo in bi se v sojuzu predčasno vrnila na Zemljo.
Potem, ko sta kozmonavta izstopila iz ruskega združevalnega modula Pirs, ki služi tudi kot zračna zapora, je poveljnik odprave MVP-17 Volkov pripravil enega od dveh ruskih teleskopskih žerjavov strela, ki sta na Pirsu. Sam je ostal pri upravljalnem mestu žerjava, ladijski inženir Kononenko pa se je pripel na njegov drugi konec. S pomočjo strele se je Kononenko nato približal ruskemu plovilu Sojuz TMA-12, ki je združeno s spodnjo stranjo Pirsa (glej skico).
Kononenko, čigar ruski skafander orlan M je bil tokrat opremljen tudi z ameriško kamero, ki je omogočila neposredni prenos slike v rusko nadzorno središče (CUP) v Koroljovu pri Moskvi, je z nožem zarezal v izolacijsko prevleko na sojuzu. To je storil na delu, kjer sta združena pristajalna kapsula in pogonsko-instrumentalni odsek plovila. Volkov in Kononenko sta iz vmesnika med odsekoma nato s skupnimi močmi odstranila enega od desetih eksplozivnih zapahov, ki poskrbijo za ločitev delov sojuza med vračanjem na Zemljo.
Eden od pirotehničnih spojev, ki so nameščeni v petih parih, bi lahko bil vzrok, da se pri zadnjih vrnitvah sojuzov dva odseka nista povsem ločila pred vstopom v ozračje. Temu je bila zato sledila balistična, torej zasilna vrnitev na Zemljo. Pirotehnični spoj na mestu pet sta kozmonavta odklopila od električnega kabla, ga odstranila in shranila v zaščitno posodo. Po koncu sprehoda sta ga prinesla v postajo. Zapah bodo ob koncu odprave MVP-17 vrnili na Zemljo, kjer ga bodo preučili strokovnjaki ruske družbe RKK Energija, ki izdeluje sojuze.
Po opravljenem delu sta Volkov in Kononenko pospravila za seboj in se vrnila v modul Pirs. Danes, 11. julija, ob 03:06 po našem času sta zaključila vesoljski sprehod, ki je trajal 6 ur in 18 minut.

Sojuz TMA-11 s tričlansko posadko se je vrnil na Zemljo