04.07.2006 - Ameriški raketoplan Discovery (STS-121) poletel k vesoljski postaji
Novice - Raketoplan Discovery (STS-121) poletel k vesoljski postaji

Cape Canaveral, ZDA

04.07.2006

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 04.07.2006 ob 23:45

Povejte vaše mnenje na forumu!

Ameriški raketoplan Discovery se je osem minut in 38 sekund po izstrelitvi s ploščadi 39B na Cape Canaveralu utiril v začetno orbito in izklopil svoje glavne raketne motorje. S pomočjo manjših raketnih motorjev so nato njegovo orbito nekoliko prilagodili - trenutno njena višina znaša med 156 in 230 kilometrov, naklon pa je 51,6° glede na ekvator. Nekaj sekund po izklopu glavnih motorjev (MECO), se je od raketoplana ločil zunanji rezervoar za gorivo, ki so ga vesoljci nato fotografirali. Posnetke bodo pregledali Nasini strokovnjaki in na njih iskali znake morebitnih poškodb. Po izstrelitvi, ob T+2m 47s in T+4m 50s, je z rezervoarja odpadlo nekaj manjših kosov, morda delov izolacijske pene ali ledu, vendar škode najbrž niso naredili. Posadka raketoplana se počuti dobro.

Piše Simon Zajc
: 04.07.2006 ob 20:45

Z vesoljskega izstrelišča Cape Canaveral na Floridi so danes zvečer, ob 20:38 po srednjeevropskem času, izstrelili ameriški vesoljski raketoplan Discovery (STS-121). Gre za drugi ameriški polet s posadko po nesreči Columbie (STS-107), ki se je zgodila leta 2003, sicer pa za dvaintrideseti Discoveryjev polet v orbito okrog Zemlje. Sedemčlanska ameriško-nemška posadka, katere poveljnik je Steve Lindsey, pilot pa Mark Kelly, bo za predvidoma teden dni obiskala Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). Tja bodo dostavili tovorni modul (MPLM) Leonardo z opremo in približno 2.260 kg potrebščin za posadko. Med drugim so v Leonardu inkubator za gojenje rastlin, zamrzovalnik za biološke poskuse in ameriški sistem za pridobivanje kisika. Vse naprave bodo namestili v raziskovalni modul Destiny.

Z Discoveryjem potuje tudi Thomas Reiter iz Nemčije, ki se bo kot prvi vesoljec iz evropske vesoljske agencije ESA udeležil dolgotrajne odprave na Mednarodni vesoljski postaji. Po združitvi raketoplana s postajo, ki je predvidena za četrtek popoldne, se bo pridružil Pavlu Vinogradovu in Jeffreyu Williamsu iz posadke MVP-13. Med poletom Discoveryja sta predvidena tudi dva vesoljska sprehoda, ki ju bosta opravila strokovnjaka odprave Piers Sellers in Michael Fossum.

Po podatkih ameriške vesoljske agencije NASA je imel raketoplan ob izstrelitvi maso 121 ton, skupaj z zunanjim rezervoarjem za tekoče gorivo in štartnima raketama na trdno gorivo pa kar 2.051 ton. Med čakanjem na ploščadi je z raketoplanovega zunanjega rezervoarja odpadel 7,5 cm velik trikotni kos oranžne izolacijske pene. NASA je ocenila, da to ne predstavlja tveganja za varnost posadke in plovila.

Raketoplan Discovery zaradi oblačnosti ostal na Zemlji