15.01.2004 - Bush: leta 2015 vrnitev na Luno

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 14.01.2004 ob 22:25

[Rev:0]

Ameriški predsednik George W. Bush je danes na sedežu vesoljske agencije NASA v Washingtonu predstavil nove smernice razvoja ameriškega vesoljskega programa. V ta namen bo agencija pregledala in prilagodila sedanje načrte, njeno delo pa bo nadzorovala komisija, ki jo bo imenoval predsednik. Za izpolnitev načrta bo NASA za 12 milijard ameriških dolarjev sredstev premestila iz drugih delov svojega proračuna, ki za naslednjih pet let znaša 86 milijard dolarjev. Naslednja tri leta se bo Nasin proračun povečeval za 5% letno, k predvidenemu proračunu pa bo dodana še milijarda dolarjev.

Predsednik se je zavzel za vizijo, ki je povzeta v naslednjih točkah:

• Dokončanje Mednarodne vesoljske postaje (MVP) do leta 2010, raketoplane bi nato prenehali uporabljati.

• Razvoj in izdelava novega vesoljskega plovila CEV (Crew Exploration Vehicle) do leta 2008, prvi polet s posadko bi sledil najkasneje leta 2014. Plovilo bo namenjeno tudi prevažanju posadk na vesoljsko postajo, njegova glavna naloga pa bodo poleti izven zemeljske orbite. Nasledilo naj bi Apollov komandni modul.

• Robotske odprave na Lunino površje najkasneje do leta 2008.

• Vrnitev človeka na Luno leta 2015 oz. najkasneje do 2020. Sprva bodo obiski kratkotrajni, a bodo s časom postajali daljši. Nato postavitev stalne baze, kar bo znižalo stroške za nadaljno raziskovanje vesolja.

• Z izkušnjami z Lune, na Mars in naprej...

Raziskovanje vesolja s človeško posadko bodo dopolnjevale odprave samodejnih vesoljskih sond in robotskih vozil, podobnih tistim, ki pravkar raziskujejo Mars. Ameriški predsednik je še dejal, da to ne bo vesoljska tekma, ampak potovanje, h kateremu so vabljene tudi druge države.

Ameriški predsednik Bush