10.01.2004 - Bush za vrnitev na Luno, osvojitev Marsa?
Novice - Bush za vrnitev na Luno, osvojitev Marsa?

Washington, ZDA

10.01.2004

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 10.01.2004 ob 14:00

[Rev:0]

Ameriški predsednik George W. Bush mlajši naj bi se v govoru, ki ga bo imel prihodnji teden, zavzel za vrnitev ameriških astronavtov na Luno in osvojitev Marsa. Ameriški mediji, ki se sklicujejo na vire blizu ameriške administracije, dodajajo, da bo to del obširnejše reforme ameriškega vesoljskega programa pod okriljem vesoljske agencije NASA. Amerika naj bi se takoj, ko bo to mogoče, torej po izgradnji Mednarodne vesoljske postaje (MVP), odpovedala potratnim raketoplanom in jih nadomestila z vesoljskimi plovili nove generacije, ki bi bila namenjena tudi potovanjem izven zemeljske orbite, na Luno, k asteroidom in na Mars.

V ta namen naj bi ameriška administracija v letu 2005 namenila NASI dodatnih 800 milijonov ameriških dolarjev, vsaj še naslednjih pet let pa naj bi se ji proračun vsakoletno povečal še za pet odstotkov. Novo vesoljsko plovilo naj bi začeli preizkušati leta 2007, kasneje pa bi ga uporabili za prevoz posadk na vesoljsko postajo. Prvi pristanek astronavta na Luni, ki naj bi trajal le nekaj dni,  naj bi se po tem načrtu zgodil že zgodaj v naslednjem desetletju, leta 2013. Kasneje bi na Luni zgradili stalno bazo, primerno za preizkušanje novih tehnologij.

Naslednji korak bi bila odprava s človeško posadko k Marsu. Sprva bi vesoljska ladja rdeči planet le obkrožila in se nato vrnila na Zemljo, kasneje pa bi na njem tudi pristali. Večina projektov ameriške vesoljske agencije bi bila usmerjena v polete s človeško posadko, ki pa bi jih dopolnjevali tudi programi robotskih raziskav (samodejne sonde in robotska vozila). Več podrobnosti bo bržkone znanih naslednji teden, po govoru ameriškega predsednika. Spomniti velja, da je podobne stvari, ki pa se niso uresničile, obljubljal že njegov oče, nekdanji predsednik George Bush starejši.

Človek na Marsu?