14.01.2003 - Izstrelitev sonde Rosetta do nadaljnega preložena

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 14.01.2003 ob 22:45

[Rev:0]

Strokovnjaki evropske vesoljske agencije ESA in družbe Arianespace so se danes odločili, da izstrelitev evropske samodejne vesoljske sonde Rosetta do nadaljnega preložijo. Odločitev so sprejeli na podlagi poročila komisije, ki je iskala vzrok za neuspešen poskus izstrelitve posodobljene nosilne rakete ariane 5-ECA decembra lani. Kot so sporočili, je bila za neuspeh kriva napaka v delovanju motorja Vulcain 2 na prvi stopnji rakete. Za izstrelitev sonde, ki je bila predvidena za sredino tega meseca, bi sicer uporabili navadno različico ariane 5 z motorjem Vulcain 1, a previdnost ni odveč. Po prvotnem načrtu naj bi sonda leta 2011 prispela v bližino kometa Wirtanen in ga preučila, nanj pa bi  spustila tudi manjši pristajalni odsek (glej ilustracijo). Zaradi omenjene preložitve bodo strokovnjaki za cilj najbrž morali izbrati drug komet. Kdaj bo 3.000-kilogramska Rosetta vendarle zapustila Zemljo, zaenkrat še ni znano. Stroški za odpravo, vključujoč izdelavo sonde in izstrelitev, znašajo dobrih 700 milijonov evrov.

Ilustracija sonde Rosetta