07.12.2002 - Raketoplan Endeavour s posadko MVP-5 pristal na Floridi

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno
: 07.12.2002 ob 20:40

[Rev:0]

Ameriški vesoljski raketoplan Endeavour (STS-113) je danes zvečer, ob 20:37 po srednjeevropskem času, vendarle pristal na pisti Kennedyjevega vesoljskega središča na Floridi. Pristanek je bil sprva načrtovan za sredo, a so ga zaradi neustreznega vremena, trikrat zaporedoma preložili za 24 ur. Med vračanjem skozi ozračje, ki se je pričelo približno pol ure za tem, ko je raketoplan ob 19:31 s pomočjo tri-minutnega vžiga raketnih motorjev znižal orbito, ga je pilotiral poveljnik James Wetherbee, pomagal pa mu je pilot Paul Lockhart. Ostala člana osnovne posadke odprave STS-113 sta Michael Lopez-Alegria in John Herrington.

Na spodnji palubi raketoplana se je z Mednarodne vesoljske postaje (MVP) danes vrnila tudi 5. glavna posadka (MVP-5), ki je v vesolju preživela 184 dni, 20 ur in 15 minut. Poveljnik odprave Valerij Korzun, Nasina znanstvena sodelavka Peggy Whitson in ladijski inženir Sergej Treščov se bodo naslednje tedne privajali na ponovno življenje v težnosti. Za čimprejšnje okrevanje bo poskrbela ekipa ameriških in ruskih zdravnikov.

Med tokratno odpravo je Endeavour na vesoljsko postajo pripeljal novo glavno posadko (MVP-6), ki jo sestavljajo poveljnik Kenneth Bowersox, ladijski inženir Nikolaj Budarin in Nasin znanstveni sodelavec Donald Pettit. Tja so dostavili tudi nov ameriški element, to je 390 milijonov dolarjev vreden aluminijast nosilec P1. Med tremi vesoljskimi sprehodi so ga priključili na desno stran nosilca S0.

Pristanek raketoplana