23.09.2001 - Na Aljaski izstrelili raketo Athena 1 s štirimi sateliti

30.09.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 30.09.2001 ob 05:55

[Rev:1]

Na ameriškem komercialnem vesoljskem izstrelišču Kodiak na Aljaski so danes zjutraj, ob 04:40 po srednjeevrospekm času, izstrelili ameriško nosilno raketo athena 1 s štirimi sateliti. Gre za prvo orbitalno izstrelitev rakete z novega izstrelišča na otoku Kodiak, ki ga je družba Alaska Aerospace Development načrtovala 10, gradila pa tri leta. Tristopenjsko raketo athena 1, ki lahko v vesolje ponese do 794 kilogramov tovora, je izdelala družba Lockheed Martin. Današnja izstrelitev nosi ime Kodiak Star, preden pa bodo vsi sateliti utirjeni bosta minili dobri dve uri.

Raketa bo v orbito z višino 800 kilometrov najprej utirila v Veliki Britaniji izdelan PICOSat ter dva ameriška satelita PCSat (Prototype Communications Satellie) in Sapphire. Na krovu PICOSata je več različnih znanstvenih naprav, preizkusil pa bo tudi uporabnost polimernih baterij na vesoljskih plovilih. S satelitoma PCSat in Sapphire, ki sta namenjena navigacijskim in telekomunikacijskim poskusom, bo upravljala ameriška vojaška Pomorska akademija (US Naval Academy).

Po utirjenju treh satelitov se bo vžgal motor, ki bo znižal orbito preostanka rakete athena 1. Na višini predvidoma 470 kilometrov nad površjem Zemlje bo v orbito utirjen satelit Starshine 3. Gre za kroglo s premerom 1 meter na zunanjosti katere je pritrjenih 1.500 aluminijastih zrcalc (slika 2). Satelit bo ob ugodnih vremenskih razmerah mogoče opazovat s prostim očesom. Z opazovanjem spreminjanja njegove orbite nameravajo izračunati vpliv infrardečih žarkov s Sonca na Zemljino ozračje.

Izstrelitev athene 1