20.08.2001 - Raketoplan Discovery je zapustil Mednarodno vesoljsko postajo

20.08.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 20.08.2001 ob 18:15

[Rev:0]

Ameriški vesoljski raketoplan Discovery se je danes popoldan, ob 16:52 po srednjeevropskem času, uspešno ločil od spajalnega tunela PMA2 ameriškega raziskovalnega modula Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Po oddaljitvi na predvideno razdaljo je raketoplan, ki ga je ob pomoči poveljnika Horowitza upravljal pilot Sturckow, obkrožil vesoljsko postajo. Ostalih pet članov posadke, med katerimi so tudi člani druge glavne posadke na MVP (MVP-2), je tačas s pomočjo kamer in fotoaparatov snemalo zunanjost vesoljske postaje. Po zaključeni obkrožitvi je Sturckow vžgal raketne motorje na raketoplanu in se začel oddaljevati od vesoljske postaje.

Na Mednarodni vesoljski postaji, kamor jo je pred osmimi dnevi pripeljal Discovery, sedaj prebiva tretja glavna posadka (MVP-3). Rusko-ameriška posadka raketoplana bo preostanek dneva počivala, nato pa bo začela pospravljati opremo, ki se nahaja na palubah raketoplana. Še danes bodo v orbito utirili tudi majhen poskusni satelit Simplesat, ki se nahaja v tovornem odseku raketoplana. Simplesat bodo utirili s pomočjo vzmenti, ki ga bo pognala iz kontejnerja v katerem je bil shranjen med poletom. Simplesat bodo uporabili za preizkušanje navigacije in orientacije plovil v orbiti s pomočjo sistema za satelitsko navigacijo GPS (Global Positioning System).

Pogled na MVP