21.04.2001 - Endeavour se je združil z Mednarodno vesoljsko postajo

21.04.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 21.04.2001 ob 16:00

[Rev:0]

Ameriški vesoljski raketoplan Endeavour se je danes ob 15:59 po srednjeevropskem času uspešno združil z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). Združitev Endeavourja s spajalnim tunelom PMA2 na ameriškem raziskovalnem modulu Destiny je ročno vodil poveljnik raketoplana Kent Rominger. Druga glavna posadka na MVP je približevanje raketoplana opazovala in snemala (glej spodnjo sliko) skozi okenca na modulih Destiny in Zvezda. Ameriške in ruske plošče s sončnimi celicami na MVP so bile med združevanjem obrnjene vzporedno s smerjo kroženja postaje.

Druga glavna posadka na MVP, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usačov ter ameriška ladijska inženirja James Voss in Susan Helms, med približevanjem raketoplana ni imela direktne VHF radijske zveze s posadko na Endeavourju. Podatke o poteku združevanja in druga sporočila posadke raketoplana so jim zato posredovali strokovnjaki ameriškega nadzornega središča v Houstonu. Združitev raketoplana z MVP je bila sicer predvidena že za ob 15:32, vendar se je to dejansko zgodilo slabe pol ure kasneje.

Vesoljski raketoplan je na vesoljsko postajo pripeljal kanadsko mehanično roko Canadarm2 in pa tovorni modul Raffaelo v katerem so različne naprave in zaloge za posadko na MVP. Na raketoplanu Endeavour je ameriško-italijansko-kanadsko-ruska posadka sedmih vesoljcev, od katerih bosta kanadski vesoljec Chris Hadfield in ameriški astronavt Scott Parazynski že jutri izvedla prvi vesoljski sprehod med odpravo STS-100. Na zunanjost modula Destiny bosta namreč pritrdila mehanično roko Canadarm2.

100-namvp.jpg (9231 bytes)