14.03.2001 - Zamenjava posadk na Mednarodni vesoljski postaji zaključena

14.03.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 14.03.2001 ob 07:55

[Rev:0, L]

Na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) sta posadki raketoplana Discovery in MVP včeraj iz tovornega modula MPLM Leonardo, ki so ga na Unity priključili pred dvema dnevoma, prenešali tovor v ameriški raziskovalni modul Destiny. V notranjosti Leonarda je po besedah NASE sedem premičnih predalnikov, s katerimi bodo opremili Destiny. Skupna teža tovora v modulu MPLM pa znaša približno 4,5 tone. Leonarda je za ameriško vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI, ki je poleg tega izdelala še dva takšna tovorna modula z imeni Raffaello in Donatello. Loputo med raketoplanom in vesoljsko postajo so sicer odprli že včeraj, potem, ko je bil zaključen zadnji vesoljski sprehod med odpravo STS-102, ki sta ga opravila Thomas in Richards.

Danes zgodaj zjutraj po našem času je bila izvršena še zadnja zamenjava članov glavne posadake na Mednarodni vesoljski postaji. Astronavtka Susan Helms, ladijska inženirka druge glavne odprave, je namreč odšla na krov MVP, William Shepherd, poveljnik prve glavne odprave na vesoljski postaji, pa se je pridružil kolegoma Juriju Gidzenku in Sergeju Krikaljovu, ki sta v raketoplan odšla že pred dnevi. Zamenjava člana posadke je uradno končana, ko le ta v rusko vesoljsko plovilo vrste sojuz TM namesti svoj sedež in vesoljski skafander vrste Sokol KV2 (glej drugo sliko). Skafander in sedež vrste Kazbek je potrebno zamenjati zato, ker sta izdelana po meri vesoljca, ki ju bo uporabljal. Med današnjim intervjujem je Helmsova ravno preizkušala omenjeni skafander (prva slika - Helmsova je druga z leve).

Preberite si vesti:

Vesoljci v modulu Destiny