12.03.2001 - Leonardo priključen na Mednarodno vesoljsko postajo

12.03.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 12.03.2001 ob 11:45

[Rev:0]

Na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) so danes zjutraj, ob 07:02 po srednjeevropskem času, priključili tovorni modul Leonardo. Astronavt Andy Thomas je s pomočjo raketoplanove mehanične roke modul najprej dvignil iz tovornega odseka Discoveryja, nato pa ga je združil s spajalnim mestom na ameriškem modulu Unity. V notranjosti Leonarda je približno 6 premičnih predalnikov s skupno težo 4,5 tone, ki jih bodo vesoljci prenesli v ameriški raziskovalni modul Destiny. Tovorni modul MPLM (Multi-Purpose Logistics Module) je za ameriško vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI. Preden se bo Discovery ločil od MVP bodo tovorni modul zopet vrnili v tovorni odsek raketoplana.

Med Discoveryjem in Mednarodno vesoljsko postajo pa so danes zopet odprli tudi več loput in omogočili nadaljevanje zamenjave članov glavne posadke na vesoljski postaji. Danes je na krov MVP tako prišel ameriški astronavt James Voss, v Discovery pa je odšel Sergej Krikaljov, ladijski inženir prve glavne odprave na MVP. Na MVP sta trenutno dva člana druge glavne posadke: ruski poveljnik Jurij Usačov in ladijski inženir James Voss. Poleg njiju je na MVP še poveljnik prve glavne posadke William Shepherd, ki bo vesoljsko postajo zapustil predvidoma v sredo, ko bo sedež na raketoplanu z njim zamenjala ladijska inženirka druge glavne posadke Susan Hemls. Takrat bo poveljstvo nad vesoljsko postajo prevzel ruski kozmonavt Jurij Usačov.

Preberite si vesti:

Leonardo na robotski roki