10.03.2001 - Discovery se je združil z Mednarodno vesoljsko postajo

10.03.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 10.03.2001 ob 07:40

[Rev:0, L]

Ameriški vesoljski raketoplan Discovery se je danes zjutraj, ob 07:38 po srednjeevropskem času, uspešno združil z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). Združitev s spajalnim tunelom PMA2 na ameriškem modulu Destiny je upravljal poveljnik raketoplana James Wetherbee, pri čemer so mu pomagale tudi izkušnje z združitvijo z rusko vesoljsko postajo Mir leta 1997. Približevanje raketoplana je bilo sicer upočasnjeno zaradi težav z enim izmed dveh ameriških kril s sončnimi celicami, ki ga strokovnjakom najprej ni uspelo popolnoma pritrditi v poseben varnostni položaj. Združitev je bila zaradi tega preložena za več kot eno uro.

Nekaj ur po združitvi bodo vesoljci med obemi plovili odprli vrsto loput in omogočili srečanje posadk. Sledila bo prva zamenjava članov glavne posadke na Mednarodni vesoljski postaji. Discovery je na MVP namreč pripeljal drugo glavno posadko, nazaj na Zemljo pa bo čez približno teden dni vrnil člane prve glavne posadke. Na krov raketoplana se bo tako najprej odpravil član prve glavne posadke na MVP Jurij Gidzenko, iz raketoplana pa bo na MVP odšel novi ruski poveljnik postaje Jurij Usačov. Kozmonavt Usačov bo s seboj na MVP prinesel tudi sedež in vesoljsko obleko Sokol, ki ju bo pritrdil v Sojuz TM-31, ki je združen z MVP in ima funkcijo reševalnega plovila.

Discovery je na MVP prvič dostavil tovorni modul MPLM (Multi-Purpose Logistics Module) z imenom Leonardo, ki ga je za ameriško vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI. Tovorni modul, v katerem je šest različnih premičnih predalnikov za ameriški modul Destiny, bodo s pomočjo raketoplanove mehanične roke začasno pritrdili na ameriški modul Unity. Med odpravo STS-103 sta predvidena tudi dva vesoljska sprehoda, od katerih se bo prvi začel jutri zjutraj.

Preberite si vesti:

Pogled iz Discoveryja na MVP