28.02.2001 - Progres M-44 se je združil z modulom Zvezda

28.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 28.02.2001 ob 10:50

[Rev:0, L]

Z ruskim servisnim modulom Zvezda Mednarodne vesoljske postaje (MVP) se je danes ob 10:50 po srednjeevropskem času uspešno združila ruska samodejna tovorna vesoljska ladja Progres M-44, ki so jo iz kozmodroma Bajkonur izstrelili pred dvema dnevoma. Združitev s spajalnim odsekom na zadnjem koncu modula Zvezda je potekala samodejno in brez težav, so sporočili iz Centra za nadzor vesoljskih poletov (CUP) v Koroljovu.

Med približevanjem Progresa M-44 proti vesoljski postaji so bili člani prve glavne posadke na MVP v modulu Zvezda, kjer je pri kontrolah sistema TORU čakal pilot Jurij Gidzenko, ki bi v primeru potrebe prevzel ročni nadzor nad združitvijo tovorne ladje z MVP. Prvo glavno posadko na MVP sestavljajo ameriški poveljnik William Shepherd ter ruska kozmonavta Jurij Gidzenko in Sergej Krikaljov, ki bodo na vesoljski postaji ostali še dobra dva tedna.

Progres M-44 je na Mednarodno vesoljsko postajo pripeljal približno 2.500 kilogramov tovora, med drugim tudi vodo, kisik in hrano (tudi svežo zelenjavo) ter druge potrebščine, ki jih bo potrebovala predvsem druga glavna posadka na MVP. Poleg tega je progres na postajo pripeljal tudi raketno gorivo, ki je namenjeno za prečrpavanje v rezervoarje ruskega servisnega modula Zvezda, ki skrbi za vzdrževanje višine orbite MVP.

Predstavnik ruske vesoljske družbe RKK Energija, ki je tovorno vesoljsko ladjo izdelala, je sporočil, da je Progres M-44 na MVP dostavil tudi opremo za biomedicinske poskuse, orodje, ki ga bodo vesoljci potrebovali za različna popravila, in pa tudi zaloge kemijskih reagentov, ki jih za delovanje potrebuje ruski sistem za čiščenje ozračja v notranjosti postaje.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Pogled iz Progresa M-44 na MVP