24.02.2001 - Sonda NEAR bo delovala do konca februarja

24.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 24.02.2001 ob 09:25

[Rev:0, L]

Odpravo ameriške samodejne vesoljske sonde NEAR Shoemaker, ki je 12. februarja pristala na asteroidu Eros, so podaljšali še za nekaj dni, to je do konca meseca februarja.  Takoj po pristanku so odpravo NEAR (Near Earth Asteroid Rendezvous) sicer že podaljšali za 10 dni. V tem času bo sonda na Zemljo posredovala nove podatke o sestavi površja Erosa. Komunikacija s sondo poteka preko Nasinega omrežja radijskih anten DSN (Deep Space Network), je še sporočila ameriška vesoljska agencija NASA.

NEAR bo do konca meseca strokovnjakom na Zemlji pošiljal podatke sondinega spektrometra, ki preučuje sestavo asteroida do globine 10 cm pod površjem. Predvidoma bo dva nova paketa podatkov poslal še 26. in 28 februarja. Spektrometer sicer ostaja edina pomembnejša raziskovalna naprava na sondi, ki še vedno deluje. Strokovnjaki so namreč izključili sondin magnetometer takoj, ko je le-ta poslal podatke, da na Erosu ne zaznava niti šibkega magnetnega polja.

Vodja odprave NEAR Bob Farquhar je dejal, da sonda NEAR Shoemaker ni bila izdelana za pristanek na Erosu in da so bile zato možnosti za "mehak" pristanek na asteroidu izredno majhne, celo manjše od enega odstotka. Sonda pa je uspešno pristala na sončni strani asteroida tako, da sončne celice lahko še naprej proizvajajo električno energijo, pa tudi komunikacijska antena na sondi je pravilno usmerjena proti Zemlji in omogoča pošiljanje dragocenih podatkov.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Preberite tudi vesti:

Ilustracija sonde na Erosu