21.02.2001 - Duma pozvala Putina naj prepreči uničenje Mira

21.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 21.02.2001 ob 17:50

[Rev:0, L]

Ruska Duma (spodnji dom parlamenta) je danes z veliko večino sprejela poziv ruskemu predsedniku Vladimiru Putinu, naj prepreči uničenje vesoljske postaje Mir, ki je načrtovano za sredino marca. Gre za poziv s političnim ozadjem, saj Duma meni, da bi v primeru ameriškega vztrajanja pri izgradnji protiraketnega sistema (NMD) Rusija morala za protiutež nadaljevati s poletom Mira.

Duma je tudi izrazila dvom o ruskem sodelovanju pri projektu Mednarodna vesoljska postaja (MVP), pri katerem imajo vodilno vlogo Američani, Rusija pa bo, po mnenju Dume, s svojim znanjem in izkušnjami vesoljsko postajo zgolj vzdrževala. Mir je po mnenju poslancev bistveno in edino vesoljsko plovilo, kjer lahko kozmonavti opravljajo vesoljske raziskave v korist Rusije, je še sporočila ruska televizija NTV.

Duma predlaga, da bi za vzdrževanje Mira našli sredstva izven državnega proračuna in tudi pri tujih vlagateljih. Eden izmed takih poskusov se je končal pred kratkim, ko mednarodna družba MirCorp konec lanskega leta ni izpolnila svojih finančnih obveznosti. Družba je sicer podaljšala delovanje Mira za leto dni in omogočila prvi polet posadke na vesoljsko postajo, ki je bil financiran iz nevladnih sredstev.

Pred nekaj dnevi pa so direktor ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos in predstavniki pomembnejših ruskih družb, ki izdelujejo vesoljsko tehnologijo, podpisali odprto pismo, v katerem zagovarjajo nadzorovano iztirjenje vesoljske postaje Mir, dokler je to še mogoče. Po njihovih besedah je Mir več kot trikrat presegel načrtovano delovno dobo in ni več primeren za uporabo. Postaja je namreč 19. februarja zabeležila 15 obletnico izstrelitve prvega, to je baznega modula.

Usoda vesoljske postaje Mir je že nekaj mesecev zapečatena. Rusija namreč nima denarnih sredstev za nadaljevanje poleta te vesoljske postaje, zato se je odločila, da bo Mir uničila sredi marca letos. S pomočjo tovorne ladje Progres M1-5 bodo postaji znižali orbito tako, da bo zgorela v gostejših plasteh ozračja, več ton ostankov pa naj bi padlo v Tihi ocean. Približno 137-tonska vesoljska postaja, ki naj bi bila trenutno vredna 1,5 milijarde ameriških dolarjev, se bo torej kmalu v ognju vrnila na Zemljo. Pri tem je Duma bržkone brez moči.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Preberite si vesti:

Klikni za večjo sliko...