21.02.2001 - V okolici oddaljenih zvezd odkrili vodo

21.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 21.02.2001 ob 09:55

[Rev:0, L]

Ameriški in evropski astronomi so na srečanju Ameriškega združenja za napredovanje znanosti (AAAS) sporočili, da so v okolici oddaljenih zvezd odkrili zapletene ogljikove molekule in vodo. Astronomi so sledove omenjenih molekul odkrili v prahu in plinih, ki obdajajo tako nastajajoče kot starejše zvezde. Podatke, ki so jih predstavili strokovnjaki, sta na Zemljo poslala dva astronomska satelita: Submillimeter Wave Astronomy Satellite (SWAS) in evropski Infrared Space Observatory (ISO), ki ga upravlja evropska vesoljska agencija ESA.

Po besedah strokovnjakov so molekule vode zelo pogoste v okolici nastajajočih zvezd. Gary Melnick iz Centra za astrofiziko Harvard-Smithsonian (HSCA) pravi, da v nekaterih območjih plinskih oblakov, kjer nastajajo zvezde, temperatura doseže več tisoč stopinj in zato tam potekajo kemijske reakcije, pri katerih nastaja tudi voda. Voda naj bi v vročih predelih plinskih oblakov obstajala v velikih količinah, v hladnejših območjih pa jo zaznajo redkeje. Voda naj bi sicer obstajala tudi tu, vendar v obliki ledu, ki se nabira na prašnih delcih. Edwin Bergin, prav tako strokovnjak na HSCA, meni, da bi se ti delci ob trčenju lahko zlepljali in tvorili večje gmote, ki bi bile lahko osnova za planete v nastajajočem planetarnem sistemu ali pa bi iz njih nastali kometi.

Martin Kessler, strokovnjak evropske vesoljske agencije, še dodaja, da je satelit Infrared Space Observatory prvič v globokem vesolju zaznal tudi molekulo hidrazina. Le-to sestavlja osem v krog povezanih molekul ogljika. Po Kesslerjevih besedah gre za pomembno odkritje, saj se molekule, kot je hidrazin, lahko povezujejo in tvorijo večje, bolj zapletene molekule s stotinami ogljikovih atomov. To podpira teorijo, da se snovi, potrebne za nastanek življenja, nahajajo že v plinih okoli nastajajočih zvezd.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

...............