14.02.2001 - Zaključen tretji vesoljski sprehod na MVP

14.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 14.02.2001 ob 21:30

[Rev:1, L]

Današnji vesoljski sprehod, ki je bil tretji med odpravo STS-98 in 100. v zgodovini ameriških vesoljskih poletov, se je začel ob 15:49 po srednjeevropskem času, končal pa ob 21:15 po 5-ih urah in 25-ih minutah. Vesoljca Jones in Curbeam sta po odhodu iz zračne zapore raketoplana Atlantis, ki je združen z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), zbrala orodje in se odpravila po S-band anteno, ki je bila shranjena v tovornem odseku raketoplana. Curbeam je anteno nato pritrdil na nosilec Z1, ki se nahaja na modulu Unity.

Jones se je medtem premikal po nosilcu P6, ki je nad nosilcem Z1, kjer je sprostil zatiče zloženega radiatorja. Poveljnik raketoplana Cockrell je nato iz notranjosti Atlantisa poslal ukaz za razprostrtje kot harmonika zloženega hladilnika, ki bo skrbel za odvajanje odvečne toplote z modula Destiny. Oba vesoljca sta tačas priplezala do vrha nosilca P6, kjer sta pritrjeni dve veliki krili s sončnimi celicami. Osrednji dela mehanizma za razvijanje omenjenih kril sta vesoljca fotografirala in se nato vrnila v tovorni odsek Atlantisa.

Sledilo je pospravljanje orodja, ki sta ga vesoljca uporabljala med vesoljskim sprehodom, nato pa se je začela vaja reševanja poškodovanega astronavta. Najprej je nezavestnega vesoljca zaigral Curbeam, ki ga je Jones s pomočjo varnostne vrvi odvlekel preko dolžine tovornega odseka do zračne zapore raketoplana. Vesoljca sta zatem zamenjala vlogi in ponovila vajo, ki se je končala ob 20:40. Z odhodom v zračno zaporo se je uspešno končal 16. vesoljski sprehod na Mednarodni vesoljski postaji in zadnji med odpravo STS-98.

Danes zvečer bo petčlanska posadka raketoplana Atlantis   odprla loputo v modul Unity in znova vstopila v Mednarodno vesoljsko postajo, kjer jo pričakuje prva ameriško-ruska glavna posadka na tej vesoljski postaji. Vesoljci bodo nadaljevali z vključevanjem in preizkušanjem sistemov na novem ameriškem modulu Destiny, ki je pred kratkim prevzel nadzor nad orientacijo MPV s pomočjo štirih žiroskopov na nosilcu Z1. Večina sistemov v Destinyu zaenkrat deluje normalno, nekaj težav je le s sistemom za odstranjevanje CO2 iz ozračja v postaji. To pa ni nič usodnega, saj svoje delo dobro opravlja podoben ruski sistem v servisnem modulu Zvezda.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Vesoljca pri zračni zapori