13.02.2001 - Preizkušanje ameriškega modula Destiny

13.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 13.02.2001 ob 18:30

[Rev:1, L]

Ameriški vesoljski strokovnjaki v Houstonu so danes prvič preizkusili delovanje računalniškega sistema na krovu novega ameriškega modula Destiny, ki so ga na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) priključili v soboto. Delovanje računalnikov so nadzorovali člani prve glavne posadke na MVP, posadka ameriškega raketoplana Atlantis, ki je združen z MVP, pa je ostala v raketoplanu. Loputo med ploviloma bodo namreč ponovno odprli šele po zaključku jutrišnjega vesoljskega sprehoda.

Preizkušanje računalniškega sistema na Destinyju, ki bo prevzel nadzor nad orientacijo vesoljske postaje od modula Zvezda, se bo nadaljevalo še ves teden. Danes so prvič preizkusili tudi delovanje štirih žiroskopov, ki so pritrjeni na nosilcu Z1 nad modulom Unity. Žiroskope bodo uporabljali za natančno usmerjanje postaje, brez pomoči raketnih motorjev. Podobni žiroskopi se nahajajo tudi na ruski vesoljski postaji Mir, kjer so se izkazali za zelo koristne. NASA je sporočila, da žiroskopi na modulu Unity delujejo normalno.

Ko bodo vsi sistemi na Destinyju preizkušeni in bo potrjeno njihovo brezhibno delovanje, bo vsakodnevni nadzor nad Mednarodno vesoljsko postajo prevzelo ameriško nadzorno središče za vesoljske polete v Houstonu. Od izstrelitve prvega modula Zarja leta 1998 so MVP namreč upravljali ruski strokovnjaki v Centru za nadzor vesoljskih poletov v Koroljovu pri Moskvi. Ruski nadzorniki so sporočili, da MVP trenutno obkroži Zemljo vsakih 91,6 minut na višini med 381 in 353 kilometrov.

Posadka raketoplana Atlantis se danes pripravlja na tretji, zadnji vesoljski sprehod med odpravo STS-98, ki ga bosta jutri opravila vesoljca Jones in Curbeam. Med predvidoma 5-urnim vesoljskim sprehodom bosta astronavta na nosilec Z1 pritrdila rezervno S-band anteno, fotografirala osrednji del ameriških kril s sončnimi celicami in vadila varnostne postopke pri reševanju poškodovanega astronavta. Poveljnik Atlantisa, Ken Cockrell, bo danes s pomočjo raketoplanovih raketnih motorjev še drugič zvišal orbito Mednarodne vesoljske postaje.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

houston-shuttlemc.jpg (12128 bytes)