12.02.2001 - Sonda NEAR pristala na asteroidu Eros

12.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 12.02.2001 ob 20:05

[Rev:3, L]

Ameriška samodejna vesoljska sonda NEAR Shoemaker je danes za 20 sekund vklopila svoj motor, s tem dosegla popravek orbite, in okoli asteroida Eros začela krožiti na višini 30 kilometrov. Nato pa je sledila množica zapletenih manevrov, ki so sondo usmerili proti površju...

• Ob 20:16 po srednjeevrospkem času je sonda izvedla prvega od štirih zaviralnih vžigov raketnega motorja, ki so upočasnili padec proti površju asteroida (glej graf spodaj). Vesoljska sonda je med približevanjem fotografirala površje in na Zemljo poslala približno dva posnetka na minuto (glej sliko desno).
  • 20:40 - Nadzorniki so sporočili, da je sonda uspešno opravila tudi drugi zaviralni vžig motorja in se nahaja približno 3,3 km nad površjem asteroida.
  • 20:52 - Tretji zaviralni vžig se je začel in bo trajal 6 minut (graf!). Sonda se nahja približno 1,2 km nad površjem.
  • 20:59 - Zadnji zaviralni vžig pred padcem sonde na asteroid. Sonda je 350 metrov nad površjem.
  • 21:03 - Sonda NEAR Shoemaker je pristala na površju asteroida ob 21:02:10 in sicer s hitrostjo med 1,9 m/s.
  • 21:07 - Prejet radijski signal, ki potrjuje pristanek sonde na Erosu. NEAR je padec očitno prenesel. Gre za prvi pristanek vesoljske sonde na asteroidu v zgodovini vesoljskih poletov!
  • 21:18 - Sonda še vedno oddaja radijski signal.

Zadnje telemetrijske podatke je sonda poslala 17 metrov nad površjem. Po pristanku so strokovnjaki še vedno sprejemali radijski signal, kar je pomenilo, da je sonda uspešno prestala padec oz. pristanek na asteroidu, ki je od Zemlje oddaljen 315 milijonov kilometrov! Vrednost odprave NEAR znaša 223 milijonov dolarjev.

NEAR Shoemaker je okoli asteroida Eros krožil in ga preučeval približno leto dni, celotna odprava pa traja že 5 let. Vodja odprave NEAR (Near Earth Asteroid Rendezvous) Bob Farquhar je dejal, da sonda ni bila izdelana za pristanek na Erosu in da so bile zato možnosti za "mehak" pristanek na asteroidu izredno majhne (manj kot 1%).

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Preberite tudi vesti:

Klikni za fotomozaik...

NEAR pristal na asteroidu!