10.02.2001 - Priprave na iztirjenje vesoljske postaje Mir

10.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 10.02.2001 ob 12:40

[Rev:0]

Ruska vesoljska agencija Rosaviakosmos je ameriške in evropske kolege zaprosila za pomoč pri opazovanju iztirjenja ruske vesoljske postaje Mir, ki jo nameravajo uničiti v začetku marca. Bazni modul te vesoljske postaje bo le nekaj dni pred uničenjem zabeležil 15 let delovanja v vesolju. Ameriška vesoljska agencija NASA bo Rusom pri iztirjanju pomagala tako, da jim bo posredovala podatke o položaju vesoljske postaje Mir.

Še ta mesec bodo začeli priprave na izmenjavo podatkov med ruskimi in ameriškimi radarskimi postajami, pri čemer bodo uporabili že obstoječo opremo in povezave, ki se uporabljajo pri projektu Mednarodna vesoljska postaja. Miru bodo predvidoma 8. marca letos znižali orbito do te mere, da bo zgorel v gostejših plasteh ozračja, več deset ton ostankov, ki bodo prestali ognjeni povratek, pa naj bi padlo v Tihi ocean, približno 2.000 km vzhodno od Avstralije.

Medtem, ko v ruskem glavnem mestu Moskvi občasno potekajo manjša protestna zborovanja nasprotnikov uničenja vesoljske postaje Mir, pa bogati Američani že organizirajo potovanje z letalom na kraj strmoglavljena Mira. Skupina bo pod vodstvom Boba Citrona, ustanovitelja znane družbe Spacehab, na dan uničenja Mira iz letala opazovala goreč povratek ruske vesoljske postaje skozi ozračje. Letalska vozovnica za omenjeno pustolovščino stane približno 6.000 ameriških dolarjev.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Preberite si vesti:

Ilustracija: Bo tako zgorel Mir? ( (c) Simon Zajc)

Bo tako zgorel Mir?