08.02.2001 - Progres M1-4 se je ločil od Mednarodne vesoljske postaje

08.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 08.02.2001 ob 13:40

[Rev:2]

Danes ob 12:26 po srednjeevropskem času se je, kot je bilo načrtovano, od modula Zarja na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) ločila samodejna ruska tovorna ladja Progres M1-4. Ločitev tovorne ladje od postaje je potrebna zato, da se bo ameriški raketoplan Atlantis v petek lahko neovirano združil z modulom Unity. Prva glavna posadka na MVP je v izpraznjeno tovorno ladjo naložila odpadni material in ostale predmete, ki jih ne potrebujejo več.

Kot so sporočili ruski nadzorniki v Centru za upravljanje poletov v Koroljovu, je ločitev Progresa M1-4 potekala normalno. Kmalu po ločitvi je tovorna ladja vžgala raketni motor in se od vesoljske postaje še bolj oddaljila. Danes ob 13:59 po srednjeevropskem času pa je progres zadnjič vklopil glavni raketni motor, ki je tovorni ladji znižal orbito. Kmalu zatem je Progres M1-4 zgorel v gostejših plasteh ozračja, ostanki pa so ob približno 14:50 padli v Tihi ocean.

Prva glavna posadka na Mednarodni vesoljski postaji je danes zabeležila svoj 100. dan v vesolju. Poveljnik William Shepherd, pilot Jurij Gidzenko in ladijski inženir Sergej Krikaljov so ločitev tovorne ladje opazovali skozi okenca v modulu Zvezda in svoja opažanja sporočili nadzornikom na Zemlji. Posadka se tudi pripravlja na prihod raketoplana Atlantis, ki bo na MVP pripeljal ameriški modul Destiny.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Progres M1-4: pogled na MVP (Foto: NASATV/vesolje.net)