15.01.2001 - Sonda Stardust je letela mimo Zemlje

15.01.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 15.01.2001 ob 20:45

[Rev:0, L]

Ameriška samodejna vesoljska sonda Stardust se je danes ob 11:15 po srednjeevropskem času približala Zemlji na razdaljo 5.930 km nad južnim delom Afrike. Slabi dve leti po izstrelitvi je Stardust poletel mimo našega planeta in gravitacijska sila je sondo pognala naprej proti kometu Wild 2, ki ga bo plovilo doseglo čez tri leta (jaunarja 2004). Predstavniki ameriške vesoljske agnecija NASA so še sporočili, da je sonda mimo Zemlje letela s hitrostjo 10 km/s.

Predstavniki Nasinega Laboratorija za reaktivni pogon (JPL) iz Pasadene so septembra 2000 spročili, da težave s kamero na tej sondi še niso rešene. Slike, ki jih je poslala sonda, so bile namreč iz neznanega razloga meglene. Kot vse kaže pa so strokovnjaki težavo rešili s tem, da so kamero s pomočjo grelcev ogreli. Sonda to kamero namreč potrebuje za navigacijo s pomočjo zvezd. Znanstveniki upajo, da se bo polet Stardusta nadaljeval po načrtu.

Sonda, ki je do sedaj enkrat obkrožila Sonce, bo med celotno odpravo našo zvezdo obkrožila trikrat. Med drugim obkrožanjem bo njena pot sekala orbito kometa Wild 2. Med srečanjam s kometom leta 2004 bo sonda posredovala slikovne podatke, štela udarce delcev kometa na sondo in izvajala analizo teh delcev. Poseben lovilni mehanizem, ki je povezan s kapsulo za vračanje, bo previdno zajemal oz. lovil in ohranil omenjene delce. Delci bodo shranjeni v posebni kapsuli, ki se bo leta 2006 (med tretjo obkrožitvijo Sonca) s padalom spustila na Zemljo.

Preberite si vest:

Ilustracija sonde Stardust (NASA)

Ilustracija sonde Stardust