10.01.2001 - Shenzhou-2 v vesolje peljala živali

10.01.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 10.01.2001 ob 20:30

[Rev:0, L]

Kitajska je včeraj ob 18:00 po srednjeevropskem času na vesoljskem izstrelišču Jiuquan izstrelila nosilno raketo dolgi pohod 2F (oznaka CZ-2F), ki je v vesolje ponesla kitajsko vesoljsko ladjo Shenzhou-2. Vesoljska ladja, ki se je od zadnje stopnje nosilne rakete ločila deset minut po izstrelitvi, je tudi tokrat v vesolje poletela brez človeške posadke. Shenzhou-2 obkroža Zemljo na višini med 197 in 335 km v orbiti z naklonom 42,6°.

Na animaciji, ki je bila predvajana na kitajski televiziji CCTV, je vesoljsko plovilo prikazano s štirimi iztegnjenimi ploščami s sončnimi celicami (tako kot je bilo predvideno - vidno na ilustraciji zgoraj). Dve večji plošči se nahajata na instrumentalno-pogonskem odseku, dve manjši pa na orbitalnem odseku plovila. Možno je, da bo orbitalni odsek neodvisno deloval v orbiti tudi po ločitvi pristajalnega odseka, ki se bo v naslednjih dneh vrnil na Zemljo. Na orbitalnem odseku se poleg sončnih celic namreč nahajajo tudi manjši manevririni raketni motorji.

Po besedah kitajskih predstavnikov se na krovu nahajajo živali in različen biološki material, ki ga je prispevala kitajska akademija znanosti. Živali najbrž niso velike, saj se po nekaterih podatkih nahajajo v treh kletkah, ki so postavljene v pristajalnem odseku plovila. Na krovu vesoljske ladje naj bi se med poletom izvajali tudi fizikalni in astronomski poskusi.

Vesoljsko plovilo Shenzhou-2 je izboljšana in dopolnjena različica plovila Shenzhou-1. V notranjosti včeraj izstreljene ladje se tako nahajajo tudi sistemi za vzdrževanje življenja in druge naprave, ki so potrebne za polet plovila s človeško posadko.

Kitajska namerava do leta 2005 v vesoljski ladji vrste shenzhou v vesolje izstreliti prve svoje vesoljce, imenovane "taikonavte" (taiko pomeni vesolje po kitajsko). Oblika plovila shenzhou je podobna ruskemu vesoljskemu plovilu sojuz, znano pa je tudi, da je Kitajska že pred leti od Rusije kupila pristajlni odsek plovila sojuz, ki ga je najbrž uporabila pri razvoju lastne vesoljske ladje. V notranjosti plovila Shenzhou naj bi bilo prostora za tri vesoljce.

Kakšno je vaše mnenje:

Sestava plovila Shenzhou-2 (Ilustracija: Simon Zajc)

Klikni za večjo sliko...

shen-cup.jpg (13931 bytes)