10.01.2001 - Kitajska vesoljska ladja Shenzhou-2 že v orbiti

10.01.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 10.01.2001 ob 08:15

[Rev:1 (09:35), L]

Kitajska je včeraj ob 18:00 po srednjeevropskem času na vesoljskem izstrelišču Jiuquan izstrelila nosilno raketo dolgi pohod 2F (oznaka CZ-2F), ki je v vesolje ponesla kitajsko vesoljsko ladjo Shenzhou-2. Vesoljska ladja, ki se je od zadnje stopnje nosilne rakete ločila deset minut po izstrelitvi, je tudi tokrat v vesolje poletela brez človeške posadke. Nosilno raketo so izstrelili v težavnih razmerah, saj je temperatura na izstrelišču padla pod -10°C.

Po besedah kitajskih predstavnikov se na krovu nahajajo živali in različen biološki material, ki ga je prispevala kitajska akademija znanosti. Na krovu vesoljske ladje naj bi se med poletom izvajali tudi fizikalni in astronomski poskusi.

Gre za drugi poskusni polet kitajske vesoljske ladje vrste shenzhou. Prvo vesoljsko ladjo Shenzhou-1 so Kitajci izstrelili 19. novembra 1999, v vesolju pa je ostala 21 ur. Tokrat naj bi bilo drugače, saj naj bi plovilo v vesolju ostalo nekaj dni (koliko, še ni znano). Plovilo Shenzhou-2 naj bi bilo za približno 100 kg lažje od Shenzhou-1, saj so na vesoljski ladji opravili vrsto tehničnih izboljšav.

Kitajska namerava do leta 2005 v vesoljski ladji vrste shenzhou v vesolje izstreliti prve svoje vesoljce, imenovane "taikonavte" (taiko pomeni vesolje po kitajsko). Oblika plovila shenzhou je podobna ruskemu vesoljskemu plovilu sojuz, znano pa je tudi, da je Kitajska že pred leti od Rusije kupila pristajlni odsek plovila sojuz, ki ga je najbrž uporabila pri razvoju lastne vesoljske ladje. V notranjosti plovila Shenzhou naj bi bilo prostora za tri vesoljce.

Vest o izstrelitvi kitajske vesoljske ladje je bila objavljena že včeraj ob 22:25, in sicer na forumu na Centralnem Vesolju. Arnesov FTP strežnik ponoči namreč ni deloval, zato objava te novice do današnjega jutra ni bila možna. Hvala za razumevanje. (S.Z.)

Kakšno je vaše mnenje:

Ilustracija plovila Shenzhou-2 / copyright (c) Simon Zajc

Ilustracija plovila Shenzhou-2

Izstrelitev rakete CZ-2F (Foto: People's Daily)