04.12.2000 - So na Marsu nekoč obstajala jezera?

Washington, ZDA

04.12.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:1, L]

Ameriški strokovnjaki, ki upravljajo ameriško samodejno vesoljsko sondo Mars Global Surveyor (MGS), so sporočili, da je sonda posnela nove fotografije, ki morda dokazujejo, da se je na površju Marsa nekoč zadrževala voda. Fotografije je posnela kamera Mars Orbiter Camera (MOC), ki se nahaja na krovu sonde MGS. Fotografije sta preučila Michael Malin in Kenneth Edgett, raziskovalca Malin Space Science Systems, ki upravlja s kamero na vesoljski sondi MGS, ki kroži okoli Marsa.

Na omenjenih fotografijah (sliki desno) je videti plastnate usedline kamenin na površju Marsa, ki jih je po besedah raziskovalcev najbrž povzročila voda. Po besedah nekaterih strokovnjakov bi takšne površinske tvorbe lahko nastale tudi zaradi vetra ali vulkanskih dejavnosti. Malin odgovarja, da so plasti usedlin na različnih mestih enako debele, kar naj bi kazalo na to, da je usedline ustvarila voda. Posnetki so vsekakor zamajali dosedanje razumevanje Marsove geološke preteklosti.

V kolikor se je na teh mestih nekoč v daljni preteklosti res zadrževala voda, bi bilo to najbolj smiselno mesto za iskanje fosiliziranih ostankov nekdanjega življenja. Znanstveniki pa opozarjajo, da zaenkrat ne obstajajo nikakršni posredni dokazi o obstoju vode v preteklosti, kaj šele življenja v kakršnikoli obliki na tem rdečem planetu.

Avtorja raziskave, Malin in Edgett, bosta obširnejši članek o odkritju objavila v reviji Science, ki bo izšla v naslednjih dneh. Sondo Mars Global Surveyor so proti Marsu izstrelili leta 1996, do sedaj pa je iz orbite okoli rdečega planeta poslala že več deset tisoč fotografij.

Preberite si tudi:

Površinske tvorbe na Marsu