27.07.2000 - RKK Energija bo sodelovala pri gradnji plovila ATV

Koroljov, Rusija

27.07.2000

[R:0] Evropska družba Alenia Spazio je z rusko družbo RKK Energija podpisala sporazum o industrijskem sodelovanju pri izdelavi evropske samodejne tovorne vesoljske ladje ATV (Automated Transfer Vehicle). Kot je določeno v pogodbi, naj bi RKK Energija za plovilo ATV izdelala spajalni mehanizem in pripadajoč računalniški sistem vodenja združitve.

Družba Alenia Spazio je ena glavnih izvajalk programa ATV, ki ga vodi francoska družba Aerospatile-Matra. Tovorno plovilo ATV naj bi prvič preizkusili leta 2002, v redno uporabo pa naj bi prešlo v začetku leta 2003. Plovilo ATV bodo izstrelili s pomočjo najmočnejše evropske nosilne rakete ariane 5. Raketo bodo izstrelili na evropskem vesoljskem izstrelišču Kourou v Francoski Gvajani. Tovorna ladja ATV se bo na Mednarodni vesoljski postaji združila s servisnim modulom Zvezda.

Plovilo ATV bo imelo dva tovorna odseka: v enem se bodo nahajali rezervoarji, drug del pa bo prostor pod pritiskom v katerega bo možno natovoriti znanstveno opremo, različne potrebščine za vesoljce in drugo. Plovilo ATV bo lahko do vesoljske postaje prepeljalo do 9 ton tovora. Približno 5,5 tone opreme in potrebščin bo mogoče naložiti v prostor pod pritiskom. V rezervoarjih pa bo ATV lahko prepeljal 840 kilogramov vode in zalog kisika, 860 kilogramov goriva za napolnjenje rezervoarja servisnega modula vesoljske postaje in do 4 tone goriva za dvig orbite postaje s pomočjo lastnih motorjev.

Tovorno plovilo ATV