08.07.2000 - Pred izstrelitvijo Zvezde, še sestanek v Moskvi

Bajkonur, Kazahstan

08.07.2000

Na ruskem kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu, še naprej pospešeno potekajo priprave na bližajočo se izstrelitev servisnega modula Mednarodne vesoljske postaje. Modul Zvezda je tako že pritrjen na vrh nosilne rakete proton K, ki ga bo v vesolje ponesla predvidoma 12. julija. Na sliki desno je servisni modul Zvezda, med prevozom v montažno halo raket proton. Raketo proton z modulom Zvezda so danes prepeljali na izstrelitveno ploščad številka 23.

V ponedeljek se bodo v Moskvi sestali ameriški in ruski predstavniki, ki sodelujejo pri projektu Mednarodna vesoljska postaja. Ameriška stran je namreč zaskrbljena zaradi vesti, da je med zadnjo izstrelitvijo izboljšane rakete proton K, prišlo do nenadnega padca pritiska v rezervoarju za gorivo protonove druge stopnje. Vendar pa zaradi omenjene težave ruski strokovnjaki niso zaskrbljeni. Poudarjajo namreč, da je bila izstrelitev uspešna, saj je raketa proton vojaški satelit Kosmos-2371 uspešno ponesla v vesolje in utirila v predvideno orbito.

Kot je znano, je bil protonov pogonski sistem izboljšan po tem, ko sta lansko leto kmalu po izstrelitvi eksplodirali dve raketi te vrste.

zvezda-prevoz.jpg (8623 bytes)