02.10.1999 - Izstrelitev Zvezde preložili

Bajkonur, Kazahstan

02.10.1999

STA

Izstrelitev ključnega modula Mednarodne vesoljske postaje (MVP), servisnega modula Zvezda, ki so ga izdelali v Rusiji, so preložili za približno poldrugi mesec, je sporočila ameriška vesoljska agencija NASA.

Zvezdo bi morali po sedanjem načrtu izstreliti 12. novembra. Toda po pregledih električne napeljave na ameriških vesoljskih raketoplanih so izstrelitev Zvezde preložili na čas med 26. decembrom letos in 16. januarjem 2000. V nekaj tednih bodo sporočili točen datum pleta Zvezde. Preložitev naj bi ne vplivala na celoten urnik sestavljanja MVP.

Prvi polet raketoplana k MVP lahko pričakujemo šele januarja prihodnje leto. Raketoplan bo dostavil MVP vso preostalo oskrbo potrebno za prvo posadko, ki bo prispela na postajo v prvi polovici leta 2000. V vesolju sta že prva dva modula MVP, ki sta doslej že nad 4900-krat obkrožila Zemljo in delujeta normalno.

Neuradno se je izvedelo, da bi nameravana novembrska ruska izstrelitev Zarje razkrila tudi doslej manj znano dejstvo, da kljub vsem preteklim ruskim zamudam s pripravami naslednjega modula zamujajo tudi Američani. Šlo naj bi za težave s programsko opremo modula.
servisni1.jpg (7285 bytes)