04.06.1999 - Discovery zapustil MVP

Houston, Koroljov 04.06.1999 STA

Ameriski vesoljski raketoplan Discovery s sedemclansko amerisko-rusko-kanadsko posadko se je davi 39 minut po polnoci (0.39) po srednjeevropskem casu skoraj 400 kilometrov nad severozahodnim delom Mongolije locil od Mednarodne vesoljske postaje (MVP) in jo do 2.53 po srednjeevropskem casu na razdalji 122 metrov se dvakrat pocasi obkrozil, nato pa se je od nje oddaljil.

Discovery je bil pet dni, 18 ur in 17 minut zdruzen z MVP. Vesoljci so v postaji preziveli skupno 79 ur in 30 minut. V tem casu so prenesli v postajo vec kot 2025 kilogramov tovora, od tega so 1605 kg, vkljucno s 309 kg vode, pretovorili iz raketoplana v MVP, 18 predmetov s skupno maso 89 kg so prenesli v nasprotni smeri, 298 kg opreme pa sta astronavta Tamara Jernigan in Daniel Barry med osemurnim vesoljskim sprehodom montirala na zunanjo stran MVP.

Posadka je popravila sistem za radijsko zvezo z Zemljo in za napajanje akumulatorjev ter okoli doslej prehrupnih ventilatorjev montirala zvocno izolacijo. Naslednjic se bo z MVP zdruzil raketoplan Atlantis. To naj bi se zgodilo predvidoma decembra letos, vendar sele po prihodu novega modula Zvezda. Stalna posadka naj bi naselila MVP marca 2000.

Preden se je Discovery locil od postaje je ze vceraj dopoldne zacel spreminjati njeno orbito in jo v 37 minutah zvisal za 9,7 kilometra. Zdaj se giblje MVP med 394,83 in 386,8 kilometra nas Zemljo, je sporocila ameriska vesoljska agencija NASA. Po izracunih bo ob prihodu Zvezde MVP se 356,31 kilometra visoko.

Pred nedeljsko vrnitvijo bodo v soboto iz Discoveryja utirili majhen umetni satelit Starshine.